Het winkelcentrum had een zware tijd omdat veel van de buurtbewoners moesten verhuizen vanwege de sloop van een aantal flats rondom het winkelcentrum. Enkele startende ondernemers bliezen nieuw leven in het half verlaten winkelcentrum. In 2009 heeft Atouli de naast de viswinkel gelegen toko van een Chinese ondernemer overgenomen. Die toko was vanaf het begin gevestigd was in het winkelcentrum. Autouli verkoopt producten uit de hele wereld, veel Surinaamse producten, maar ook flesjes Maggi uit Polen, die hij daar goedkoop kan inkopen.
Achter de kassa staat Mo. Ik vraag hem naar het doosje met Recketts Blue, dat achter hem staat. Vroeger gebruikte de vrouwen dat als blauwsel in het laatste spoelwater om de was wit te maken ‘Surinamers kopen dat, het is voor baby’s, bescherming tegen boze geesten’. Helemaal het fijne weet hij er niet van. Jenny vertelt dat Surinaamse ouders dat bij baby’s achter de oren en de binnenkant van de handjes en voetzolen aanbrengen. Mo is wel nieuwsgierig naar de voor hem onbekende producten die in de zaak verkocht worden en vraagt vaak aan klanten wat ze ermee gaan maken. Ook probeert hij zelf wel eens iets uit wat hij niet kent.
Autouli Tropical Food is een van de weinige toko’s in Amsterdam met een Marokkaanse eigenaar. In de vishandel zijn Marokkanen inmiddels goed vertegenwoordigd, Mohammed’s neef heeft een viswinkel in winkelcentrum Ganzenhoef.
Deze onderneming deed mee aan het project Bijlmer Euro van Imagine I.C..